torsdag 11 februari 2010

Åh, en sån här vill jag göra!


Åh, vilken fin kofta jag hittade som dessutom är ett Ysolda-mönster. Hennes mönster är alltid bra skrivna. Koftan heter Vine Yoke cardigan och jättesöt. Kan tänka mig att göra den i Malabrigo Worsted, gärna i någon grön nyans men jag ska vänta med att beställa garn och se om jag hittar något bra garn på Syfestivalen nästa vecka. Ser verkligen fram emot att få botanisera bland alla garner på bord och hyllor, och den här gången tänker jag ha stor budget!

1 kommentar:

  1. Ysolda gör så vackra mönster!

    Ja, jag la upp enligt mönstret och det var inte alls svårt! Om man tycker att det är svårt att förstå med bara bilder och text finns det massa klipp på youtube där de visar hur man gör. Jag stickar en i taget med vanliga strumpstickor men man kan ju också göra två samtidigt på rundsticka.

    SvaraRadera