söndag 17 oktober 2010

Loppisfynd och African Flower



För några månader sedan så hittade jag denna underbara hylla på loppis för 25 kr. Den var då tråkigt träbrun och jag hade inte en aning om vad jag skulle ha den till men jag blev genast förälskad och släpade hem den på bussen tillsammans med barnvagnen och en massa andra prylar. Bestämde mig för att måla den korallrosa och kom på den briljanta idén att ha den som kryddhylla. I bakgrunden skymtar vår kära orginaltapet från 1976 som har bevarats väl av husets tidigare ägare. Men det roliga är att nu säljer det danska designteamet Rice liknade hylla för 800 kr!! Snacka om fynd!

Har flera virkprojekt på gång men bland annat så håller jag på och gör ett kuddfodral av virkade African Flower-rutor. Mönstret delar Mia med sig av så snällt.

1 kommentar:

  1. Denne hylla ble kjempeflott! Likte også denne lysbrikken du viser under. Ha en fin uke! Hilsen fra PillePalle

    SvaraRadera