fredag 10 december 2010

Stickade mössor och nytt garn



Åh, idag kom mitt och mammas paket från Garnkorgen. Vi hade båda beställt garn i Cascade 220 Wool som tydligen är bland de mest populära garnerna i Nordamerika. Förstår varför, det är ett härligt garn och bra pris för många meter. Mitt garn var nästan finare färg i verkligheten än på bilden när jag beställde, det är alltså mycket mörkare cerice än vad min bild också visar. Härvorna ska bli en mönsterstickad tröja från Drops, en favorit i repris.

Sen så har det blivit två likadana stickade mössor från vinterns senaste kataloger av Drops. Blev så himla nöjd med modellen som är hängig baktill när man får på sig den, så jag var tvungen att göra en till.

4 kommentarer:

  1. Hej! Om du orkar och vill får du gärna lämna vidare länken till mössan antingen här eller hos mig, den var riktigt supersnygg och precis vad jag letat efter :-) Jag som hänger på garnstudio mest hela dagarna har inte sett den, eller så är det bara din variant som är snyggare än deras. Hälsningar Denice

    SvaraRadera
  2. Har stickat en Shetland Triangle Lace shawl i det garnet och i exakt den färgen. Visst är det en härlig färg...den gör sig inte rättvisa på bild!
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  3. Härligt garn och fina mössor :)
    Annika

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra mössor. Men vilket mönster hos Drops är det? Kan du skriva namn el nummer för jag hittar det inte. Tack på förhand.//Eva R

    SvaraRadera