onsdag 3 november 2010

En virkad och två sydda



Det har även blivit några kuddar senaste dagarna. Tycker det är väldigt roligt att pyssla med inredningssaker just nu och skapa till hemmet. Kuddarna är en mix av gamla retrotyger och några nya tyger från Amy Butler. Att välja tyger och betämma ordningen på dem är det bästa med att sy i lapptäcksteknik och jag sitter spänd av förväntan framför symaskinen inför slutresultatet.

Den virkade kudden gjord i Crazy Zauberball kanske inte passar direkt till de blommiga kuddarna men det gör mig ingenting. Har bestämt mig för att helt strunta i inredningstrender, det minimalistiska och att försöka matcha allt. Jag övermatchar ändå alltid, gröna gardiner, gröna kuddar, gröna ljus, grön duk... You get the picture. Så nu fyller jag vårt hem med fina saker som jag/vi tycker om och så får det bli som det blir = personligt!!

1 kommentar:

  1. Vilka gulliga kuddar. De är jättefina. Och jag tycker att du är inne på helt rätt väg. Strunt i alla inredningstrender och gå på vad som känns bra och fint för just dig och din familj. Det är så alla mysiga och personliga hem kommer till :-)

    SvaraRadera