fredag 5 mars 2010

Garn och te



Nu har jag äntligen fotat mitt fina Garn- och tepaket som kom häromdagen! Det bestod av 2 nystan ljuvligt mjukt merinoull-garn från Sublime som definitivt kommer bli ett babyplagg om bebben är en tjej och ett nystan Kid-Silk från Drops. Nystanen var i en jättefin babyrosa färg, älskar rosa i alla nyanser! Och hela 2 paket med té, ska bli mycket spännande att prova. Som om detta inte var nog fick jag även en liten påse med våriga karameller och en liten organzapåse med stickmarkörer! Tack så hemskt mycket!!!

Har ju även börjat sticka på en Haruni-sjal, den är rolig att göra och mönstret är väl skrivet. Gör den dock i ett tunnare garn än vad beskrivningen rekommenderar så jag misstänker att jag kommer få göra ganska många extra varv för att den ska bli tillräckligt stor. Stickar den i en härva jag köpte för ett tag sedan från Chiligredelin som består av 70% alpaka och 30% silke, så otroligt mjukt och klappvänligt! Lite tråkigt att Chiligredelin har tagit uppehåll i garnfärgning men jag förstår att det är tidskrävande om man inte gör det på heltid. Hoppas dock att hon kommer tillbaka i framtiden med sina härliga härvor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar