lördag 20 februari 2010

Surt sa räven...



ÄNTLIGEN färdig med min Citron! Nu återstår bara blockning. Blev jättenöjd med resultatet även om jag hoppas att den går att sträcka ut lite i blockningen eftersom den blev lite liten trots att jag gjorde den större än orginalet. Men för övrigt tycker jag den är jättesöt, men den var faktiskt tråkigt att göra. Trots detta kan jag tänka mig att göra en till i en gladare färg, BARA för att den blir så fin färdig.

Igår var jag och mamma på Syfestivelan i Älvsjö! Tyckte att det kändes som att det var färre utställare än förra gången men det kanske bara var för att det var på annan plats. Kändes lite luftigare på Älvsjömässan än i Kista. Framförallt var det ungefär samma utställare som i november och eftersom det trots allt inte är så längesedan så var det inte så mycket nytt de hade att erbjuda. Lyckades trots det fördriva 4 timmar där och köpte på mig en hel del. Köpte 2 härvor turkosa Evilla som jag ska göra en Claudia Evilla kjol av, får nog dock göra den till hösten när jag har gått ner efter graviditeten eftersom jag förhoppningsvis inte kommer ha samma höft och midjemått som nu :-) Sen så köpte jag en helt underbar handfärgad sockgarnshärva från Limmo-design, ett sockgarn från Online, en sjalnål och några rund- och strumpstickor. Utöver detta köpte jag flera härvor och nystan garn som jag ska skicka till min Hemliskompis, min garn-och tekompis och sockgarnskompisen men de kan jag inte visa här. Han anmält mig till alla garnbyten som är aktuella just nu på Stickamera eftersom jag tycker det är så roligt att själv få garnpaket i brevlådan. Har lagt upp alla inköp på stora bordet hemma och går och tittar och klappar på garnerna.

3 kommentarer:

  1. Fina saker du hittade! :-)

    Tack för kommentaren om boleron. Visst var den värd upprepningarna, men jag kommer nog inte sticka nån mer sån.

    SvaraRadera
  2. Paket på väg... //Hemlis

    SvaraRadera
  3. Fina garnnystan att klappa o citronen e ju ljuvlig..visst lite trist men det triggar en att se det färdiga resultatet!! =)

    SvaraRadera