torsdag 7 januari 2010

Arkiv 27 dec






Chiligredelin la ut lite nya garner strax innan jul och äntligen så hann jag få tag i en härva i precis den färgen jag ville ha. Andra gånger så har jag gått in för sent och så har de färger jag velat ha varit slut, de är verkligen poppis hennes garner! Inte undra på så härliga de små knytena är! Denna gången blev det en härva “Simone” som består av 70% baby alpacka och 30% silke, 100 g och 800 meter!


Jag hade även beställt lite garner från Colinette. De orange/röda härvorna är “Firecracker” och jag har virkat en rund matta i detta garn som vår julgran just nu står på. I samråd med min man så bestämde vi oss för att den nog skulle vara fin om den var lite större så jag fick ta pengar från huskassan och köpa mer garn för att göra den större Passade på att beställa lite garn till mig själv också (dock ej från huskassan) som Colinette hade rea på just nu. Det blev 3 härvor “Cadenza”.

I julklapp fick jag “Sticka småvarmt” av mamma. Jag fick även överta lite garner av henne, bl.a jättefina banangarn. Supermjuka!

Till pappa hade jag virkat en matta i julklapp. Det är en badrumsmatta och för att han inte ska halka så hade jag köpt halkmatta på Bauhaus och klippt till och sydde på undersidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar