torsdag 7 januari 2010

Lucca och Malabrigo



Arkiv 3 dec
Var på Marias garn för första gången i förrgår! Har faktiskt aldrig varit där fastän jag bott i Stockholm nu snart 7 år, men affären ligger på Söder och jag är nästan aldrig på Söder. Men nu var jag ledig och gjorde mig en utflykt dit efter att jag hade hört mycket positivt om hennes garnutbud. Förälskade mig i det supermjuka Lucca-garnet och i Malabrigo-lace! Malabrigo är ju bara så underbart mjukt! Eftersom kylan slog till här i Sthlm igår satte jag genast igång och började göra en “Rose red”-mössa, mönster av Ysolda i garnet Lucca. Och nu förstår jag varför hennes mönster är så populära, de är roliga och lätta att följa. Räknar med att vara färdig med mössan idag eller imorgon. Av Malabrigo garnet blir det nog en Ishbel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar